Eşti aici

Activități extracuriculare organizate de profesorii de religie din Horezu

18 Noiembrie 2017 / Învățământ

Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Varsanufie, Arhiepiscopul Râmnicului, sub coordonarea Sectorului Învățământ și Activități cu tineretul, profesorii de religie din cadrul Cercului pedagogic Horezu au organizat mai multe activități extracuriculare.

Scopul proiectelor a fost unul formativ, dorindu-se ca elevii participanți să interacționeze pe diferite teme care privesc protejarea vieții ca dar al lui Dumnezeu, dar și grija față de natură creația lui Dumnezeu.  Prin implicarea doamnelor profesoare Tomesu Alina şi Şerban Florina Sica la Şcoala Gimnazială sat Dăești-Popești, prin implicarea cadrelor didactice Tomesu Alina şi Şerban Florina Sica a fost organizată activitatea ,,Pentru o hrană sănătoasă”, pentru ca la Școala Tomșani să fie organizate activități de prim ajutor în colaborare cu ONG-ul Crucea Roșie Vâlcea, precum și activități de ecologizare. Tot în cadrul activităților extrașcolare au fost organizate pelerinaje la mănăstirile din Arhiepiscopia Râmnicului și la Mănăstirea Sâmbăta de Sus, au participat la activitățile catehetice desfășurate la Centrul parohiel, au fost prezentate scenete de teatru și prezentare unor filme cu caracter religios.

Activități extrașcolare dedicate Anului omagial al sfintelor icoane și Anului comemorativ Justinian Patriarhul, au fost organizate și la Şcoala Gimnazială Luca Solomon din Vaideeni, sub coordonarea părintelui Căţoiu Alin și la Şcoala Gimnazială Berbeşti.

„Datorită caracterului programat, planificat şi organizat metodic al tuturor activităţilor educative, educaţia religioasă realizată în şcoală are o deosebită importanţă deoarece conduce la un nivel înalt de dezvoltare a personalităţii religios-morale a elevilor.

Complementar cu activităţile în şcoală, cele extraşcolare pun accent într-o mai mare măsură pe latura formativă a educaţiei religioase, urmărind mai ales dezvoltarea vieţii afectiv-religioase a elevilor. Atât creativitatea elevilor dezvoltată la ora de religie prin diverse metode activ-participative, cât şi momentele de relaxare oferite de vizitele şi excursiile la biserici şi mănăstiri, însumate cu serbările şcolare şi concursurile religioase, converg spre dobândirea desăvârşirii creştine şi a mântuirii sufletului elevilor”, a subliniat responsabilul de cerc, profesorul Tudor Bogdan.

Alte articole despre: