Eşti aici

„Din înălțimea cerului Împăratul a venit la noi, din curata Fecioară, Dumnezeu fiind , pentru a ne împărtăși sfințenia”

26 Decembrie / Viața Eparhiei

„Fiul, cel născut în peștera Betleemului, este Acela întru Care Tatăl a binevoit (Matei III, 17), iar taina Întrupării Sale ne înalță sufletește către voia „cea bineplăcută și desăvârșită” a Preasfintei Treimi, către planul preabun și negrăit în legătură cu lumea, pe care Dumnezeu l-a avut înainte de toți vecii”, a accentuat Înaltpreasfințitul Părinte Varsanufie, Arhiepiscopul Râmnicului în cea de-a doua zi de Crăciun la Biserica „Nașterea Domnului” din Râmnicu Vâlcea.

 

Înaltpreasfinția Sa a arătat că „Dumnezeu, din veșnicie a voit îndumnezeirea omului, „căci spre aceasta ne-a și făcut, ca «să ne facem părtași dumnezeieștii firi» (II Petru I, 4) și ai veșniciei Lui” . Îndumnezeirea omului este taina negrăită a bunăvoirii lui Dumnezeu, „taina cea tăcută și neștiută a iconomiei, pe care împlinind-o prin întrupare Fiul Cel Unul Născut, a descoperit-o, făcându-Se înger al marelui Sfat dinainte de veci al lui Dumnezeu” , cum învață Sfântul Maxim Mărturisitorul.

Dumnezeu în trup S-a arătat, Mântuitorul sufletelor noastre! Cuvântul cel nevăzut și mai presus de fire „S-a făcut trup şi S-a sălăşluit între noi şi am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har şi de adevăr” (Ioan I, 14). Săvârșind iconomia bunăvoirii lui Dumnezeu și plinind toate cele proorocite odinioară, Mântuitorul Hristos a umplut cerul și pământul de slavă, a unit cele cerești cu cele pământești prin Nașterea Sa, a devenit izvor al bucuriei celor care-L slăvesc pe Dumnezeu.

Sfântul Apostol Petru, contemplând această realitate mistică a negrăitei taine a înomenirii Fiului lui Dumnezeu, spune că „această mântuire au căutat-o cu stăruinţă şi au cercetat-o cu de-amănuntul proorocii, care au proorocit despre harul ce avea să vină la noi” (I Petru I, 10), mărturisind că El, Singur, este Mântuitorul poporului Său (cf. Isaia XLIII, 11 şi XLV, 21).

Cuvintele Legii au devenit călăuză către Hristos, iar în scrierile Noului Testament este mărturisită permanent credința că Mântuitorul este Fiul lui Dumnezeu întrupat și Mesia cel vestit de prooroci.

Pentru aceasta și veacurile au fost rânduite unele pentru coborârea lui Dumnezeu la oameni, iar altele pentru urcarea oamenilor la Dumnezeu, întrucât „în El trăim şi ne mişcăm şi suntem” (Faptele Apostolilor XVII, 28).

Nașterea Domnului este o revărsare de lumină și de viață, este înnoirea firii omenești, Fiul lui Dumnezeu fiind „Lumina cea adevărată, care luminează pe tot omul, care vine în lume” (Ioan I, 7-9)”, a spus Înaltpreasfințitul Părinte Varsanufie.

 

Alte articole despre: